FOLLOWER

5 April 2012

Pengalaman pertama hamil anak ke empat

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Sedar tak sedar, dalam meniti kehidupan bertahun-tahun lamanya kini berpengalaman hamil anak ke empat.  Memang tak sangka rezeki dari Allah setelah hampir 11 tahun menunggu kini dah sampai ke empat (Insya Allah).

Memang mengejutkan dan tidak sangka sama sekali terutama kerana peringkat umur yang agak berusia.  Semasa ke klinik ibu dan anak untuk membuat buku 'pink' telah ditegur oleh doktor.  Antara lain anak yang terdahulu belum lagi mencecah 2 tahun dan umur sekarang juga tidak sesuai. 

Hmmm... malas nak bersoal jawab dengan doktor, kerana doktor menjalankan tugasnya sebagai doktor untuk memberi nasihat mengikut kepakaran dan pengetahuannya.  Dan kita... sebagai pesakit terimalah seadanya nasihat yang diberikan.  Walaupun dalam hati terpendam bahawa soal ajal maut dan rezeki itu urusan Allah.

Hairan juga dengan kecanggihan peralatan perubatan zaman sekarang doktor masih lagi bimbangkan kesihatan ibu yang berusia lebih 35 tahun.  Adakah kecanggihan perubatan sekarang tidak mampu menandingi keadaan atau akibat yang ditanggung oleh ibu hamil?  Persoalan ini memang sukar dijawab. 

Namun sebagai ibu zaman moden yang penuh dengan pencemaran dan cabaran kerja serta gaya hidup dan pemakanan, kita seharusnya akur dengan nasihat yang diberikan.

Sekian.

4 ulasan:

  1. Tahniah to u n hubby

    BalasPadam
  2. wahh..dalam diam-diam nak menambah ahli keluarga...
    heheh..kami pon tak terkejar...


    tahniah....

    BalasPadam
  3. tahniah..bertambah umat nabi muhammad...semoga dikurniakan kesihatan yang baik ye akak..

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...