Pageviews

29 November 2011

Bila Ombak Rindu Melanda

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Setelah sekian lama tidak bersiaran, Ombak Rindu mula melanda.  Rindu kepada blog dan rindu untuk berjumpa dengan rakan-rakan blog.  Walau tidak bersua secara nyata namun perjumpaan di alam maya juga sungguh menarik.

Hampir seminggu lalu Yangbaik tidak bersiaran kerana menguruskan hal keluarga.  Bukan tiada peluang tetapi tiada semangat untuk berbloging.  Namun Ombak Rindu yang melanda telah memberi kekuatan kepada Yangbaik untuk melakarkan sesuatu di kanvas blog ini.

Apa yang ingin dikongsikan di sini adalah rasa duka di atas pemergian ibu mertua pada pagi tanggal 23/11/2011.  Semoga rohnya ditempatkan bersama roh orang-orang yang beriman.

Yang pergi telahpun pergi seperti yang telah dijanjikan olehNya.  Kita yang masih hidup teruskan perjuangan dan bakti kepada negara dan agama. 

Sekian dulu...

3 ulasan:

  1. takziah diucapkan atas permergian ibuu mertua

    BalasPadam
  2. salam takziah... semoga yang telah pergi ditempatkan dikalangan orang beriman dan diampunkan segala dosanya, amin

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum wbt
    Dalam keadaan masa yang semakin sibuk dan batas pergerakan yang semakin terhad, apalagi yang dapat kita lebarkan ukhwah selain dari `blog-walking`. Tambahan setelah berkeluarga semakin banyak keperluan yang perlu diaturkan perjalanan hidup. Namun adakah kita sedar bahawa usia kita semakin jauh walhal pendekatan kita terhadap penghafalan, tadabbur dan melaksanakan perintah dalam AlQuran semakin jauh? Bukannnya kita tiada kitab sebagai petunjuk dari Allah SWT cuma kita perlu luangan masa utk memahaminya. Janganlah kita jadi sebagai Ahlil Kitab dimana mrk tdikurniakan kitab namun penuh dgn kesibukan masa sehingga jantung menjadi keras!Surah AlHadid:16 أَلَمْ يَأْنِ لِلَّذِينَ آمَنُوا أَن تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِكْرِ اللَّـهِ وَمَا نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ وَلَا يَكُونُوا كَالَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِن قَبْلُ فَطَالَ عَلَيْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ ۖ وَكَثِيرٌ مِّنْهُمْ فَاسِقُونَ Belum sampaikah lagi masanya bagi orang-orang yang beriman, untuk khusyuk hati mereka mematuhi peringatan dan pengajaran Allah serta mematuhi kebenaran (Al-Quran) yang diturunkan (kepada mereka)? Dan janganlah pula mereka menjadi seperti orang-orang yang telah diberikan Kitab sebelum mereka, setelah orang-orang itu melalui masa yang lanjut maka hati mereka menjadi keras, dan banyak di antaranya orang-orang yang fasik - derhaka
    p/s Muzakarah utk diri saya dan kita bersama. Wallahulam

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.