Pageviews

09 Ogos 2011

Bukan kerana nama tetapi kerana minat

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,


Aku menulis bukan kerana nama tetapi kerana minat, ada masa dan hobi. 
Walaupun ada ketika aku cemburu dengan kejayaan blogger lain dalam dunia blog.
Tetapi aku harus cepat sedar bahawa kejayaan mereka itu bukannya datang bergolek
Bila tiba masa yang sesuai dengan kerja yang luar biasa
Aku juga bisa menjadi terkenal seperti mereka.

Sekali lagi aku terbabas
kerana tergelincir dari landasan sebenar
Tersasar dari sasaran asal ... minat

Minat melihat blog yang hebat
minat menulis dan bercerita
walaupun ada seketika tiada isi yang enak umpama durian harimau
Kerana tidak bijak mengupas isu isu semasa
Menulis kerana ikut-ikutan

Tetapi itu semua bukan alasan untuk berhenti menulis
bukan juga alasan untuk tidak mengemaskini blog
bukan juga alasan untuk memplagiat idea blogger lain
tetapi alasan untuk menjadi lebih rajin berkarya dengan menghasilkan bahan bacaan yang lebih bermutu dan berkualiti dan disukai ramai.

aku belum bersedia bersemuka....
aku menulis kerana aku terasa seperti aku yang dimaksudkannya
biarpun bukan aku sahaja blogger yang tidak berwajah

Aku adalah YB (YangBaik)

*-*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.