Pageviews

23 Disember 2009

Monolog: Untuk Apa Aku Di Sini? Ada Orang Kata 'Mengabihkan Boreh Jo'



Untuk apa aku di sini?
Tadi aku ada idea (boleh pikir)
Tapi tak tau nak cakap apa
Bila dah lama-lama terbiar idea tu... macam lenyap plak
Apa taknya, asyik dengar orang jer yang cakap
langsung hilang idea

Nak cakap apa... apa yang aku pikir tadi

Apa perlunya aku di sini
Andai hadirku hanya untuk mendengar
"Masuk telinga kiri, keluar telinga kanan" (vice versa)
aku di sini hanya menunggu
Menunggu giliran ... untuk apa?
Orang bercakap aku dengar
Orang faham... aku... faham ke?
Ntah macam tak paham tapi buat-buat paham...

Apa mereka bincang
Aku rasa ... maca pernah dengar
Tapi kenapa aku rasa terasing
Kerana.... ahhh aku tak penting
Atau ... kerna aku tak ambil pusing

Aku di sini masih menanti
Menanti giliran untuk apa?
Untuk menamatkan cerita
Cerita orang yang tak habis-habis

Sekali lagi...
AKU TERSASAR...

NOTA:  HIDUP BERANI UNTUK GAGAL, lakukan yang terbaik semoga bahagia hidupmu... jangan ganggu hidupku lagi...

3 ulasan:

  1. sentiasa ada gannguan mendatang, bersedialah!!!!

    BalasPadam
  2. to Cekgu Mad (betulke panggilan ni?),
    ... bersedia dengan spot soalan... tapi soalan lain yang keluar...

    BalasPadam
  3. sukatile...
    memang ada kengkawan panggil ngan nama tuh......dah memang nama saya...janji ikhlas

    BalasPadam

Komen anda tanggungjawab anda. Komen dan pandangan anda amatlah dihargai. Terima kasih atas pandangan yang diberikan.